joi, 7 februarie 2013

Întristare*

Ca şi altă dată, am ieşit să arunc sacul cu gunoi la ghena de la colţul blocului. Ca şi altă dată, în căutare de deşeuri reciclabile scormonitorii prin tomberoane împrăştiaseră gunoiul de jur-împrejurul tomberonului. Şi fiindcă nu m-am putut apropia prea mult, am ţintit de la distanţă şi am aruncat sacul. N-am nimerit. Sacul negru de plastic s-a rostogolit peste capacul întredeschis al tomberonului şi a căzut de partea cealaltă. Unul din scormonitori a strigat vesel: „Ole!” Nu era decât o mogâldeaţă fără formă în semiîntunericul înserării, ghemuită lângă zidul de cărămidă care împrejmuia ghena. Abia dacă am aruncat o jumătate de privire într-acolo, şi bineînţeles că nu i-am răspuns. M-am întors întristat în casă.

***

*Din volumul de schiţe şi povestiri Femeia din metrou

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu